Eticaret Sitesi Kurmak için Gerekenler (2023)

e ticaret sitesi kurmak için gerekli evraklar, gerekli belgeler, e ticaret sitesi kurma fiyatları ve maliyetleri ne kadardır gibi bir çok merak edilen sorular ve cavaplarını sizler için derledik.
Hayatta karşılaştığımız birçok şeyde olduğu gibi, e ticaret yapmak için ilk adım her zaman atılması en zor olanıdır. Bir eticaret sitesi kurmak ve maliyeti söz konusu olduğunda, başlamadan önce bile kaybolmak kolaydır. Müthiş bir fikriniz olabilir, araştırma ve masraf yaptınız ancak bunların nasıl uygulanacağını ve nasıl kullanılacağını bilmiyorsanız hiçbirinin önemli kalmaz.
İnternette online alışveriş sitesi kurabilmek için doğru bir yol planı, araştırmak ve anlamayı kolaylaştırmak için adım adım prosedürler uygulanır. E ticaret sitesi kurmak istiyorum düşüncesini artık hayata geçirmek istiyorsanız doğru yerdesiniz.
Peki nedir bu adımlar?

İçindekiler
Neden ETicaret
Neden ETicaret
E-Ticaret Yapmanızın Sebebi
Detaylar
Şirket Kuruluşu
Şirket Kuruluşu
Kuruluş ve Maliyetleri
Detaylar
Ürün Konsepti
Ürün Konsepti
Satılabilecek Ürün Araştırması
Detaylar
Müşterilerinizi Tanıyın
Müşterilerinizi Tanıyın
Ne İstediklerini Öğrenin
Detaylar
E-Ticaret Altyapısı
E-Ticaret Altyapısı
En Doğru Altyapıyı Seçin
Detaylar
Ödeme Yöntemleri
Ödeme Yöntemleri
Hangileriyle Ödeme alacaksınız?
Detaylar
Site Güvenliği
Site Güvenliği
Güvenliği Şansa Bırakmayın
Detaylar
ETBİS Kayıt
ETBİS Kayıt
Neden Kayıt Olmalısınız?
Detaylar
E-Ticaret Hataları
E-Ticaret Hataları
Uzak Durulması Gereken 7 Hata
Detaylar
Bölüm1

Bölüm1

E-ticaret Nedir?

ETicaret, elektronik (yani çevrimiçi) uygulamanın (örneğin, e-posta) başına “e” ekleme standardını izleyerek oluşturulmuş “elektronik ticaret" in kısaltmasıdır. E-Ticaret deyimi, çevrimiçi mağazalar dahil olmak üzere online gerçekleştirilen tüm ticari işlem türlerini ifade eder. Bu, tüketicilere satışları veya diğer işletmelere satışları içerir.

E-ticaretin yazılışı standartlaştırılmamıştır ve “e-ticaret", “e ticaret" veya “eticaret" olarak yazılabilir.

E-Ticaretin Yararları

İnternet kullanımı dünyadaki herhangi bir yerdeki girişimcinin ürünlerini yine herhangi bir bölgedeki müşteriye satış yapma olanağı sundu. Fiziksel mağaza sahipleri çok daha geniş bir kitleye hizmet verebilir ve sadece kendi bölgeleriyle sınırlı kalmayıp küresel olarak iş yapabiliyorlar. Online reklamcılık ve pazarlama, e-ticaretin ayrılmaz bir parçasıdır ve bir işletmeyi potansiyel müşterilerine her mesafeden ulaşmayı sağlar.

eticaret

E-Ticaretin bir başka avantajı, daha önce manuel olarak yapılan işlemler için hız kazanılmasıdır. Çevrimiçi ödeme işlemcileri, tüm ilgili bilgileri saniyeler içinde aktararak online satın almayı mümkün olduğunca sorunsuz hale getirir. Aslında online alışverişin hızı, mümkün olan en uygun alışveriş deneyimini isteyen birçok tüketici için tercih edilen yöntemdir. Fiziksel bir dükkanı ziyaret etmek ve kasada sırada beklemek zorunda kalmadan evden ihtiyacı olan ürünleri satın almak, günün veya gecenin herhangi bir saatinde alışveriş yapabilme olanağının yanı sıra çoğu müşteriye göre inanılmaz derecede çekici geliyor.

Maliyet Düşüşleri

  • Personelden tasarruf
  • Yüksek kiradan tasarruf
  • Sınırsız ürün rafı
  • Depolama maliyeti tasarrufu
  • Gizli gider düşüşleri(elektrik, su, ısıtma, soğutma vs. faturaları)

Aynı avantajlar B2B e-Ticaret için de geçerlidir ve B2B satışları çoğu zaman büyük miktarlarda ürün ve bilgi içerdiğinden bu fark genellikle B2C e-Ticaretinden çok daha belirgindir. B2B alışverişi işlemek için bilgisayarların ve internetin kullanılması hem alıcılar hem de satıcılar için iş yükünü önemli ölçüde hafifletmektedir.

Bölüm2

Bölüm2

ETicaret Üzerinden Satış Yapmak İçin Şirket Kurmak Zorunlumu?

şirket kurmak için gerekenler

Eticaret satışı yapmak için ilgili mevzuat gereği şirket olmak zorunluluğu vardır. Şahıs şirketi ya da LTD şirketi farketmeksizin fatura kesebiliyor olmanız zorunludur. Eticaret satışı için site açan girişimciler,  fiziksel bir mağazası da varsa farklı bir şirket kurmadan doğrudan ürünlerini online mağazalarında satışa sunabilir.
Alışveriş sitesi kurmak için ne kadar sermaye gerekir sorusunun cevabına eğer vergi mükellefi firmanız yoksa aşağıda yazmış olduğumuz kuruluş giderlerini de eklemek durumundasınız.

Şahıs şirketinin avantajı, Limited şirketi ve Anonim şirketlere göre açılış süreçleri ile ihtiyaç duyulan evraklar daha azdır. Daha hızlı faaliyette olmanıza imkân sağlar ve diğer şirket türü kurulumlarından daha az masraf gerektirir.

Şahıs şirketi açmanın avantajları;

Düşük muhasebeci ya da mali müşavir ücretinin olması,
Vergi sisteminde kademeli artışları olması,
Defter tasdik bedellerinin düşük olması,
Şahıs şirketinin açılması ve kapatılması kolaylığı,
Şahıs şirketi açmak için sermaye ihtiyacı olmaması,
Herhangi bir ortağa gerek olmadan şahıs olarak kurulabilir

Şahıs şirketinin dezvantajları;

Gelir arttıkça kademeli vergi oranı nedeniyle vergi oranı da yükselmektedir.Limited şirketlerde bu oran sabittir ,yani %22’dir, şahıs firmasında ise elde edilen gelire bağlı olarak %15’den başlar ve %35’e kadar çıkabilir.

Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur?

Şahıs firması kurmak için bazı evrakların toplanması gerekir. Bu evrakları kendiniz toplayıp isterseniz bağlı olacağınız Vergi Dairesi Müdürlüğüne şahsen de iletebilirsiniz. Ya da bu prosedürü sizin yerinize vekalet ile bir mali müşavir veya muhasebeci vasıtasıyla de işleme aldırabilirsiniz. En basit ve kısa yolu belirli bir ücret mukabilinde bu işlemleri mali müşavirinizin ya da muhasebecinizin ilgili kurumlara müracaat sürecini ilerletmesi ve şahıs firmanızı açmasıdır.

Şahıs Şirketi Kurmak İçin Gerekli Evraklar

Kimlik fotokopisi,
İkametgâh Senedi (Resimli),
Noterden imza sirküleri,
Muhasebecinize ya da Mali Müşavirinize vereceğiniz vekaletname ( ancak kendiniz yapacaksanız gerekmez ),
Açılacak olan iş yeriniz kira ise kira sözleşmesi ya da Mülk sahibi siz iseniz tapu fotokopisi

Eticaret Şirketi kurmanın maliyeti ne kadar olur ?

Dökümanlar, imza sirküleri ve bu işlemleri sizin adınıza yapacak olan mali müşavir ya da muhasebeciye ödeyeceğiniz hizmet ücretleri dahil toplam 800TL – 1000TL arasında değişebilir.

Kuruluş sonrası giderler nelerdir?

Her şirkette olduğu gibi e-ticaret şirketinde de periyodik olarak aşağıdaki giderler vardır. Bu giderler kar-zarar durumuna göre değişiklik gösterebilir.

Her ay yapılan ödemeler

  • KDV
  • SGK
  • Mali müşavir/Muhasebeci ücreti

Üç ayda bir yapılan ödemeler

  • Geçici Vergi
  • Stopaj ( muhtasar)

Yılda bir yapılan ödemeler

  • Kurumlar vergisi ya da Yıllık gelir vergisi
  • Noter tastik ücretleri (e-işlemlere geçildiğinden gerek olmayabilir)
  • Ticaret odası ya da esnaf odası yıllık aidat bedeli

Şirket kurmanın size kazandırdığı avantajlar nelerdir?

E ticaret sitesi kurmak için gerekli evraklar arasında vergi levhanız olması gerekmektedir. Vergi levhanızla, ödeme yöntemleri için sanal pos firmaları ile anlaşabilme ve ödeme yöntemi eklenebilmesi, kargo firmaları ile anlaşıp size uygun fiyatlarla gönderi yapabilmeniz ile kargo firmasının kapıda ödeme yöntemi açtırılması, Etbis kayıt işlemlerinizi yapabilirsiniz. Bunların yanısıra ziyaretçilerinize güven vermeniz açısından şirket olmanız gerekmektedir.

Bölüm3

Bölüm3

İnternette satılacak ürünleri nasıl bulacaksınız?

e ticaret ürün bulma

Birçok insan e-ticarete giriyor, çünkü harika fikirleri var. Bazıları ise karamsar kalır, aklındaki soru:  satmak için bir ürün nasıl seçilir .

Eğer bu sensen, umutsuzluğa kapılma. Bir eticaret ürünü seçmek ilk adım olsa da, en zorlarından biridir. Zor ama imkansız değildir. Doğru taktikleri öğrenir ve işe koyarsanız üstesinden gelebilirsiniz. İşte eticaret mağazanızda satılacak ürünü nasıl seçeceğiniz.

Geçmişte iyi bir beyin fırtınası yapmanız söylenmiş olabilir ve fikir bulmuş olabilirsiniz. Ama bu tavsiye çöptür. Çöp, yanlış olduğu için değil tam olarak ne yapmanız gerektiğini ve neden yaptığınızı söylemediği için.

Önemli olan soru şu değil “Para kazanmak için ne satabilirim?” , asıl önemli soru Soru, “Başkalarının parasını ödeyecekleri neye ihtiyacı var?”… Bu şekilde kazanacaksınız.

Ürün Seçiminizde Altın Kurallar

Ürünlerin potansiyel pazar hacimlerine bakın
Size öncelikle satmayı düşündüğünüz ürün gruplarının pazar hacimlerine bakmanızı öneririz. Ayrıca pahalı ürünler satmayı düşünüyorsanız alıcı bulmanın daha zor olduğunu unutmamalısınız.

Sektördeki rekabeti doğru analiz edin

E-ticaret sitesi kurmak için eticaret aşamalarını mutlaka adım adım uygulamalısınız. Satışını yapacağınız ürüne karar verirken mutlaka sektörel rekabetini de incelemelisiniz. Eğer satacağınız ürünle ilgili rakibiniz fazlaysa o ürünün talebinin ve satışının fazla olduğunu gösterir. Bu ürünün alıcısının fazla olması sizin bu ürünü satmanızda iştahınızı kabartabilir ancak rekabetin fazla olduğunu ve farklı olmanız gerektiğini unutmamalısınız.

Geçici bir talep olup olmadığına bakın

Satışını yapacağınız ürünlerin her zaman rağbet edilen bir ürün mü yoksa belli dönemlerde olduğuna mutlaka dikkat edin. Başarılı bir e-ticaret sitesi planınız varsa kesinlikle her dönem talep gören bir ürün seçin. Mesela sadece mayo/bikini ürünleri ya da sadece kış lastiği satışından uzak durun.

Online alınması gereken bir ürün olup olmadığı önemli

İnsanlar eticaret sitelerinden alışveriş yaparken yakınlarında bulamadıkları ürünleri alırlar. Yani örnekle açıklamak gerekirse, eğer eticaret sitenizden çimento, kürek, çivi, camsil gibi ürünler satmayı düşünüyorsanız satış ihtimalinin düşük olduğunu bilmelisiniz. Çünkü müşteriler kısa süre ihtiyaç duydukları malzemeleri ve yakın mesafelerinde bulup alabilecekleri ürünleri  internetten temin etmeyebilirler.

Tek seferlik ürün mü satacaksınız yoksa devamlı kullanılabilecek ürünler mi?

Satılacak ürün seçerken tekrar talep edilebilir ürünler seçmeye özen gösterin. Sadık ve devamlı müşteri portföyü oluşturmak için devamlı talep edilen ürünler seçmek daha önce alışveriş yapmış varolan müşterinize tekrar satış yapabilmenize olanak sağlar.

Depolama ve kargolamaya uygun mu?

Ürün seçimi kriterleri arasında en önemli ve olmazsa olmaz maddelerden biri de depo ve kargoya uygunluktur. Seçeceğiniz ürünün kırılabilen ürün olup olmaması,hacmi, kargo ve depolamaya elverişli olması oldukça önemli.

Bölüm4

Bölüm4

Doğru Stratejik Adımlarla ilerleyin ve hedef kitlenizi tanıyın

eticaret strateji

E-ticaret sitenizi fiziksel bir mağaza veya boş bir oda olarak düşünün. İşiniz içerisini, insanların satın almak istedikleri ürün veya hizmetlerle doldurmak. Birincisi, bu insanlar kim, nasıllar ve aradıkları şeylerden bazıları nelerdir? Yaş, gelir, eğitim ve diğer parametreler gibi demografik bilgiler ve böylece ne tür ürün ve hizmetleri sunacağınıza yaklaşımınızı belirlemenize yardımcı olabilir.

Peki hedef kitlenizi tanımanızın size getirisi ne olacak?

Doğru hedef kitlenin belirlenmesi bir e-ticaret sitesi için en önemli konudur. Yapılacak olan SEO ya da reklam çalışmalarıyla e-ticaret sitenize kaliteli müşteri çekmenizi sağlayacaktır. Kaliteli müşteri, ürünlerinizle ilgilenebilecek potansiyel satın alması yüksek müşteridir.Örnek vermek gerekirse, sadece yetişkinlerin satın alacağı bir ürünün reklamını çocuk oyun sitelerinde göstermek hem sitenizden hemen çıkma oranını değiştirecek hem de gereksiz maliyet oluşturacaktır.

Ürünlerinizi konu ile alakası olmayan kitlelere sunmamız, tanıtım bütçenizin yanlış harcanmasına neden olur. Zaman ve bütçe açısından verimli reklam ve tanııtm çalışmalarını yürütebilmeniz için hedef kitlenizi en doğru şekilde analiz ederek tespit etmeniz oldukça önemlidir.

Hedef Kitlenizi Ufak Anketlerle Belirleyin

Belirli bir ziyaretçi sayısına ulaştığınızda, ziyaretçileriniz üzerinde bir anket çalışması yaparak müşteri profilinizi detaylandırabilirsiniz. Fakat yeni bir  siteyseniz pek fazla ziyaretçi sayınız olmayacağı için siteniz üzerinden veya telefon yolu ile böyle bir çalışma yapamazsınız. Bu durumda profesyonel çalışan bazı anket firmaları ile iş yaparak, ürün ve hizmetleriniz hakkında detaylı sorular içeren ama kısa kısa cevaplar gerektiren bir anket çalışması yaptırabilirsiniz.

Hedef kitleniz ne almak ister?

E-ticaret işiniz için yaptığınız her şey müşterilerinizi (ve potansiyel müşterileri) heyecanlandırmalıdır, bu nedenle e-ticaret sitenize göz atarken en çok ne tür içerik satın alabileceklerini kendinize sorun. Daha da iyisi, aslında hedef kitlenizde olan insanları (gerçek hayatta ve / veya çevrimiçi) bulun ve ne almak istediklerini sorun.

Rakiplerinize göz atın


Aynı alanda hizmet veren işletmelerin sitelerini inceleyin. İster doğrudan rakip olun, ister hedef kitlenizin istediği bir şeyi satan olsun, bu size hangi içeriğin en iyi performansı gösterdiği hakkında bir fikir verecektir.

Mevcut konumunuzu analiz edin

Rakiplerinizi analiz edin ve neleri iyi yaptıklarını görün
En iyi rakibinizle kendinizi karşılaştırın
Rakiplerinizin neden sizden daha iyisini yaptığını bulmaya çalışın
Nerede kazandığınızı analiz edin
Nerede kaybettiğinizi analiz edin
Güçlü ve zayıf yönlerinizi bilerek yeni bir iş stratejisiyle başlayabilirsiniz. Kendi kendine analiz işlemini tamamladığınızda, bir sonraki adım için net verileriniz olacaktır.

E-ticaret işiniz için bir hedef belirleyin

E-ticaret işinde net bir hedef belirlemek vizyonunuza daha hızlı ulaşmanıza yardımcı olacaktır.
Şunlar için sayısal bir hedef belirleyin:
Ulaşılacak gelir
Elde edilecek kar
Pazarlamada harcanacak miktar
Kaynaklara harcanacak miktar
İş genişlemesi ve yenilikler için harcanacak miktar
Web sitenizin erişmesi gereken kişi sayısı
Hedeflenen gelire ulaşmak için kaç ürün satmanız gerekiyor

Hedefleri belirlemek size açık bir yol gösterecektir. Böylece, yılın sonunda ne istediğinizi bileceksiniz. Bütçenizi buna uygun şekilde hesaplayın ve tüm yıl boyunca harcayacağınız para ve kar marjını planlayın. Hedefleri belirlerken, yanlış gidebilecek her faktörü göz önünde bulundurduğunuzdan emin olun. Afetlere hazırlıklı olmak her zaman daha iyidir.

Web sitenizi kullanımı kolay olsun

E-ticaret web sitenizde gezinmek kolay olmalı. Web sitenizde satmakta olduğunuz tüm ürünler alıcılarınız tarafından kolayca erişilebilir olmalıdır. Böylece, web sitenizi kullanıcı dostu ve gezinmesi kolay olacak şekilde optimize edin.
Web sitesinde göze hoş gelen renkler kullanın ancak çok fazla renk kullanmayın. Tüm web sitesi sayfaları için aynı temayı koruyun. Her sayfada, kullanıcıların başka bir ürün kategorisine girebileceği ve diğer ürünlerden bir rota belirleyebileceği bir menü bulunmalıdır. Menü, satmakta olduğunuz tüm kategorilere bir bağlantı içermelidir. Daha açıklayıcı olması için, mağaza menünüzün tüm ürün kategorisi sayfalarınıza erişebilmesi ve bu kategori sayfalarının, alıcının sipariş verebileceği ürün sayfalarına göndermesi gerekir.

Sosyal medya platformlarının akıllıca kullanımı

Sosyal medya pazarlaması işinize en iyi sonuçları verecektir. Yani, en iyi şekilde kullanmayı öğrenmelisiniz.
Sosyal medya platformlarının doğru kullanımı markanıza iyi bir şekilde ulaşabilir. Marka bilinirliği, çevrimiçi mağazanıza giderek daha fazla müşteri elde etmenin anahtarıdır. Facebook ve Instagram, ürünlerin doğrudan pazarlanması için en iyi platformlardır. Oysa LinkedIn gibi platform, marka bilinirliği ve profesyonel temaslarda bulunmak için profesyonelce kullanılabilir.
Sosyal medya sayfalarınıza, ürünlerinizi gösteren çekici resimlerle düzenli olarak yayınlayın. Yayınlarınıza yorum yapan kişilerle etkileşim kurun. E-ticaret işletme sahiplerinin dahil olduğu sosyal gruplara ve tartışmalara katılın. Bu şekilde, işletmenizin büyümesine yardımcı olabilecek insanlarla iyi ilişkiler kurabilirsiniz. Ayrıca, hediyeler, sayfa beğenilerini ve takipçilerini artırmak için en iyi sonucu verir. Yeni mağazanız hakkında bir şeyler yaymak için bazı yarışmalar düzenleyin ve hediyelerinizi duyurun.

SEO ve Yeniden Pazarlamaya Yatırım Yapın

E-ticaret dijital pazarlaması söz konusu olduğunda, SEO ve Yeniden Pazarlama yatırım yapmanız gereken unsurdur.
Arama Motoru Optimizasyonu olan SEO, e-ticaret web sitenizi organik olarak arama motorlarında sıralayacaktır. Online alıcılar web sitenizi Google’ın ilk sayfasında bulamazlarsa, asla satış yapmazsınız. SEO, arama motorlarında görünürlük elde etmenize yardımcı olacaktır.

Web sitenizi arama motorları için optimize etmek için, web siteniz için doğru anahtar kelimeleri tanımladığınızdan ve içeriğinize bu anahtar kelimeleri kullandığınızdan emin olun. Doğru anahtar kelimelerle web sayfalarınıza uygun Başlıklar ve Meta Açıklamaları ekleyin. Web sitenizin arama motorunu kolaylaştırmak için hem sayfa içi hem de sayfa dışı optimizasyona ihtiyacı var.

SEO, sizi Google'da sıralayabilmenin tek yoludur. Bu nedenle, SEO'ya yatırım yapmak, e-ticaret web siteleri için bir zorunluluktur. SEO ile aşina değilseniz, web sitenizin arama motoru optimizasyonu üzerinde çalışmak için iyi bir E-ticaret SEO şirketiden yardım alın.
Şimdi, Yeniden Pazarlama'nın ne olduğunu görelim. Çoğu zaman alıcı, web sitenizdeki ürünleri kontrol eder, ancak sipariş vermez ve sanal mağazanızdan çıkar. Bu tür kayıp alıcıları geri getirmek için, yeniden pazarlama yöntemi kullanışlı olabilir.

Yeniden pazarlama, reklamların bir e-ticaret web sitesinden satın alma işlemi yapmadan ayrıldıktan sonra alıcılara gösterdikleri bir online görüntülü reklam türüdür. Yeniden pazarlama, web sitenizde en son hangi ürünleri gördüklerini görmek için müşterilerinizin eylemlerini izler. Bir alıcı web sitenizi terk ettiğinde, web sitenize geri dönmesi ve satın alma işlemini tamamlaması için görüntülenen ürünlerin görünen reklamları gösterilir. Ürün görüntülü reklamları, alıcıları web sitenize geri çeker ve bu kez, alıcının sipariş verme şansı artar.

Bölüm5

Bölüm5

En uygun E ticaret altyapısı nasıl seçilir?

eticaret paket seçimi

E Ticaret Nedir?

E ticaret ne demek , kısaca: “Elektronik ortamda yapılan ticari işlemler."

Bu tanımın belirsizliği göz önüne alındığında, Google'da “e-ticaret nedir" ifadesinin ayda yaklaşık 18.000 kez aranması şaşırtıcı olmamalıdır.

Bu e ticaret kurulum kılavuzunda bu konuya açıklık getirmeyi umuyoruz! “E ticaret" teriminin kökeni ile başlayalım.

E Ticaret Etimoloji
E Ticaret, kendi içinde garip belirsiz görünen “Elektronik Ticaret" için birleştirilmiş bir kelimedir ve internet üzerinde gerçekleşen her türlü ticari işlemi ifade etmek için kullanılan geniş bir terim anlamına geliyor.

E Ticaret Sitesi Nedir?

E Ticaret siteleri, e-ticareti kolaylaştıran dijital portallardır (yani sanal mağazalar). Unutmayın, e-ticaret internette gerçekleşen hemen hemen tüm işlemleri içeren bir terimdir.

E Ticaret işlevselliği ile donatılmış ve müşterilerin bir mal veya hizmet satın almalarına izin veren herhangi bir web sitesi yani e-Ticaret web sitesidir.

Tarihsel olarak, ilk e-ticaret işlemleri e-posta ve telefon görüşmeleri yoluyla gerçekleşti.

Başarılı e-ticaret siteleri aşağıdakiler için tasarlanmalıdır

Toplam işlem miktarını maksimize etmek.
“Ortalama sipariş tutarını maksimize etmek.
Müşterileri en karlı ürün ve kategorilere yönlendirmek.
Marka sadakatini teşvik etmek, müşterileri tekrar siparişlere yönlendirmek.
Satınalma ve ödeme işlemini basitleştirmek.

E Ticaret web siteleri nasıl çalışır?

E Ticaret siteleri, web sitesi kodunu veritabanını ve bir ödeme işlemcisi veya ödeme ağ geçidi gibi 3. taraf uygulamalarını kullanarak bir dizi adım takip ederek çalışır .

E Ticaret web siteleri, aktarılan tüm verileri güvence altına almak ve şifrelemek için SSL sertifikaları kullanır. Kredi kartı bilgileri de dahil olmak üzere hassas veriler, web sitesi PCI Uyumluluğu dahil olmak üzere tüm zorunlu düzenlemelere uymadığı sürece web sitesinin veritabanında saklanmamalıdır .

E Ticaret Siteleri genelde şu şekilde Çalışır

Potansiyel bir müşteri, arama motorları, ücretli reklamlar, tavsiye trafiği, vb. yoluyla bir e-ticaret web sitesine gider.
E Ticaret sitesi, kategorileri, ürünleri, ürün boyutları ve ağırlığı, resimler vb. hakkında tonlarca veri içeren veritabanına bağlanır. Web sitesi, bu verilerin dinamik olarak oluşturmasını sağlar.
Ziyaretçi E-Ticaret web sitesinde ürünü inceledikten sonra alışveriş sepetine bir ürün veya hizmet ekler ve kontrol etmeye karar verir.Sepet kontrolünden sonra kasa yani ödeme sayfasına yönlenir.
Müşteri Ad-soyad, teslimat bilgileri, fatura bilgileri vs. girdikten sonra ödeme işlemini onaylar ve siparişi tamamlar.
Müşterinin kredi kartı bilgileri şifrelenir ve kredi kartı işlemlerinin güvenli ve uzaktan yapılması için bir Ödeme Ağ Geçidine (örneğin Paytr) gönderilir.
Sipariş girildiğinde ve ödeme tamamlandıktan sonra, web sitesi genellikle benzersiz bir işlem numarası, posta izleme numarası vb. sağlar. Bu işlemlerin çoğu otomatiktir ve iyi bir e-Ticaret web sitesinin temel işlevselliğinin bir parçasıdır.
İşlemler gerçekleştikçe, siparişler e ticaret sitesi yönetim panelinde saklanır ve yönetim ekibine gönderilir. Siparişin yerine getirilmesi şirket içinde veya üçüncü taraf bir şirket / teslimat şirketi tarafından yapılabilir.
Genel olarak, e ticaret web siteleri geleneksel fiziksel mağazalara kıyasla avantajlar ve dezavantajlar sunar.

E Ticaret Sitelerinin Artıları:
Artan pazar erişimi (küresel müşteri tabanı).
Mal, hizmet, nakliye, vb. için düşük maliyetler
Güvenli ve şifreli işlemler.
Daha hızlı sipariş yerine getirme.
Gelecekteki satış tahminleri için daha iyi, daha kesin veriler.
Hedeflenen pazarlar, yaşa, demografiye, ilgi alanlarına vb. göre keskin odaklı olabilir.
7/24 açık satış mağazası

E Ticaret Sitelerinin Eksileri:
E ticaret web sitelerinin dezavantajları çok azdır ve saygın bir e-ticaret web sitesi geliştirme şirketi ile çalışıyorsanız , kolayca azaltılır. E-Ticaret sitelerinin dezavantajları:

Müşteriler, satın almadan önce ürünü gerçek hayatta her zaman göremez ve dokunamaz.
Potansiyel müşterileriniz biraz teknoloji meraklısı, teknolojiden uzak müşterileriniz olmaz.
Daha az 'kişisel' alışveriş deneyimi.
Dolandırıcılık, veri gizliliği sorunları vb. için potansiyel tehdit.

Ücretsiz E Ticaret sitesi varmı?

Bu sorunun cevabı evet olarak bilinse de aslında hayır'dır. Arama motorlarında E ticaret sitesi kurmak ücretsiz sorgularıyla WooCommerce, Magento, Opencart, PrestaShop gibi yazılımlar bulabilirsiniz.Ücretsiz alışveriş sitesi kurmak için yazılım, kodlama ve en önemlisi olası problemlerde hızlıca sorun çözebilecek bilgiye ihtiyacınız var. Avantajı ücretsiz olarak bilinmesi, dezavantajları ise:

  • İşinize yarayabilecek ve işlemlerinizi kolaylaştıracak uygulamalar/modüller ücretlidir.
  • Açık kaynaklı e-ticaret platformları genellikle daha fazla geliştirme veya kodlama bilgisi gerektirir.
  • Sisteminizin ihtiyaçlarını karşılayabilecek hızlı ve sorunsuz hosting aramak zorundasınız.
  • Bakım, güvenlik ve hız optimizasyonu gibi siteyle ilgili tüm işlemler sizin tarafınızdan yapılmalıdır.
  • Tasarımları, büyük e-ticaret platformlarıyla karşılaştırıldığında daha az kullanıcı dostudur.
  • Özel destek alamazsınız.

Hazır E Ticaret Paketi Satın Alırken Nelere Dikkat Etmeniz Gerekir

E ticaret, son 10 yıldır popülaritesini artırarak sürdürüyor. Çevrimiçi satışlar geçen yıla göre yaklaşık %15 arttı ve gelecekte daha da artacağı tahmin ediliyor. Bir fiziksel mağazanız varsa ve ürün veya hizmet satıyorsanız, bu gelişmeden pay sahibi olabilmeniz için e ticaret sitesi çok önemlidir.

E ticarete başlamak için bir web geliştiricisini işe alabilirsiniz, elbette ilave maliyet artışı demektir. Önceden geliştirilmiş bir e ticaret paketi seçmek, hem para hem de zaman kazandırır.

Ziyaretçileri müşteriye dönüştürecek bir e ticaret mağazasının, temiz bir tasarıma, doğru bir arama çubuğuna ve insanların hızlı bir satın alma işlemi yapabilmeleri için doğrudan basit bir ödeme sistemine sahip olmaları gerekir.

En iyi e ticaret paketi, belirlediğiniz sonuçları ve hedefleri başarıyla sunandır; popüler olan değil.

Aşağıda E ticaret paketi seçerken dikkat etmeniz gereken en önemli unsurlar listelenmiştir.

1. Fiyatlandırma ve Ödeme

Bir e ticaret paketi araştırırken göz önünde bulundurmanız gereken önemli unsurların biri de fiyattır. Küçük bir işletme veya yeni başlayan bir şirket ya da daha önce kurulmuş fiziksel bir mağazanız olsa da da tam olarak ne ödeyeceğinizi bilmeniz gerekir.

Hemen hemen tüm platformların yıllık ücreti olacaktır. Alacağınız platformun türüne bağlı olarak maliyetler değişebilir. Alışveriş sitesi kurma maliyeti hesaplarken e-ticaret paket ücretlerini de göz önünde bulundurmalısınız. Kesinlikle daha ucuz bir fiyat için ihtiyacınız olacak şeyleri feda etmeyin. Bütçeniz için en iyisini elde etmek için her birinin artılarını ve eksilerini tartmaya çalışın.

Ayrıca müşterilerinizin nasıl ödeme yapacağını da düşünmelisiniz. Bazı platformlar kapıda ödeme, banka havalesi ya da kredi kartı üzerinden ödeme yapma olanağı sunmayabilir. Bu, müşterileriniz için büyük bir sıkıntı olabilir ve alışveriş sepetini terk etmelerine yol açacaktır. Bu riski alma; ilk önce hangi ödeme yöntemlerini kabul edeceğinize karar verin ve farklı yazılıma bakarken bunu hatırlayın.

2- E Ticaret SEO Uyumluluğu

E-ticaret siteleri SEO'ları üzerinde çalışmak zorundadır. Aslında, mağazanızın arama sonuçlarında üst sıralarda yer alması çok yararlı olabilir. Müşterilerinizin, sattıklarınız gibi ürünleri ararken sizi bulmasını istersiniz.

SEO dostu bir platform ararken en önemli faktörlerden bazıları şunlardır:

Kendi alan adınızı kullanmabilmeniz
Müşterilerin yorum bırakabilmesi
Ürünlerinize meta başlığı, meta açıklaması, seo url girebilmeniz
Kategorilerinize meta başlığı, meta açıklaması, seo url girebilmeniz

Yalnızca bir E ticaret web sitesine sahip olmak sorunlarınızı çözmez. Web sayfanız ne kadar güzel görünse de, içeriğiniz ne kadar harika olursa olsun müşterileriniz veya hedef pazar ilk etapta web sitenizin olup olmadığını bilmiyorsa, tüm bu faaliyetler işe yaramaz!

Web sitenizi, sahip olduğumuz farklı popüler arama motorlarında öne çıkarmanız gerekir. Öncelik için, web sayfanızın sıralamasını arttırmanız gerekir ve bu sıralama yalnızca normalde “SEO" olarak adlandırdığımız bir teknik veya beceri uygulayarak artırılabilir.

SEO arama motoru optimizasyonu anlamına gelir . Temel olarak, bir web sayfasının veya web sitesinin çevrimiçi görünürlüğünü genellikle kazanılmış doğal veya organik sonuçlar olarak adlandırılan bir arama motorunun ücretsiz sonuçlarında görünme sürecidir.

SEO'nun genel faydaları aşağıdaki gibidir

Müşterilerin oluşturulmasında yardımcı olur
Yeni pazarların araştırılmasında yardımcı olur
SEO ile daha iyi dönüşüm oranları elde edilebilir
SEO ile marka bilinirliği sağlanabilir

3- Mobil Dostu E ticaret Sitelerinin Avantajları

Aramaların yaklaşık % 60'ının mobil cihazlardan yapıldığını biliyor muydunuz ? Genellikle bu aramalar mobil cihazdan satın almayla devam eder. Bu, müşterilerin web sitenize kolayca erişebilmelerini ve aynı zamanda mobil cihazlarında alışveriş yapabilmelerini sağlayan platformları aramasının önemi anlamına gelir.

4- Teknik Destek

Herhangi bir işin en önemli özelliği müşteri hizmetleridir. E-ticaret sitenizde oluşabilecek sorunlarda destek alıp alamayacağınızı araştırın. Bu konuda uzman e-ticaret altyapı firmalarıyla çalışmanız gerekmektedir. Olası sistem hatalarında hızlı çözümler almanız önemlidir. Sitenizde sorun olduğunda , ziyaretçileriniz ürünleri satın alırken sorun yaşıyorsa ve siz de bundan para kaybediyorsanız aldığınız e-ticaret yazılımı bedava bile olsa çöp'tür.

5- Güvenlik ve Yedekleme

Hiç kimse kredi kartı bilgilerini gelişigüzel hazırlanmış bir web sitesine girmek istemez, bu yüzden güvenlik tüketiciler arasında çekincenin başında yer alır. Günümüzde çoğu yazılım standart olarak sağlam bir güvenliğe sahip olsa da, müşterileriniz için güvenli ve güvenli bir ödeme için platformunuzun HTTPS / SSL'yi desteklediğinden emin olun.

Olası veri kayıplarınızda düzenli yedeklenen sistemleri tercih etmeniz yine güvenlik anlamında sizi korur.

E ticaret sitesi kurma maliyeti nedir sorusundan önce yukarıdaki maddeleri göz ardı etmemeniz başarılı bir eticaret sitesi sahibi olmanızın genel kurallarıdır.

Bölüm6

Bölüm6

E-ticaret sitesi ödeme yöntemleri nelerdir?

eticaret ödeme yöntemleri

Eticaret siteniz için doğru ödeme yöntemi seçmek, mevcut e-ticaret ödeme yöntemleri arasında karlılığa ulaşmak için kritik bir adımdır. Ödeme şirketleri sadece farklı ücretler almakla kalmaz, aynı zamanda ödemeleri yapmak için kullandıkları temel politikaları (ödeme tarihleri, komisyon oranları vs.) iş yapma biçiminizi ve fiyatlarınızı etkiler.

Online ödeme seçenekleri genellikle 3 kategori altında toplanır

Kredi / Banka kartı ödemeleri: Müşterilerinizin satın aldıkları ürünün ödemelerini dijital ortamda tahsil etmenizdir, ödemeleri kredi kartı firmasının vade tarihleri baz alınarak hesabınıza geçer.
Banka havaleleri: Bazı e-ticaret siteleri, müşterilerine genellikle IBAN numarası kullanarak banka hesaplarını doğrudan hesaplarını aktarılmasıdır.
Kapıda ödeme: sitenizden alışveriş yapan müşterinizin ödemeyi hemen değil de siparişi adresine teslim eden kargo yetkilisine yapmasıdır. Ürünün bedelini nakit veya kredi kartı ile ödenebilmektedir ve sizin hesabınıza aktarılması kargo firmasının firmasının vade tarihleri baz alınarak hesabınıza geçer.

Kredi kartı ile ödeme alabilmek için e-ticaret sitesinde Sanal POS entegrasyonu yapılmalıdır. Bu entegrasyon, direkt olarak bankalarla yapılabileceği gibi daha avantajlı olan İyzico, PayTR, iPara, Moka gibi ödeme aracılık firmaları ile de yapılabilir.

Tek bir Sanal Pos firmasıyla anlaşarak birden fazla bankanın (Garanti, İş Bankası, Yapı Kredi, Finansbank, Akbank, Halkbank ve HSBC Advantage) kartına taksit yapmanız mümkündür.

Hem Sanal Pos başvurusu için hemde Kapıda Kdeme tahsilatlarınız için mevzuat gereği fatura kesebiliyor olmanız yani vergi levhasına sahip olmanız gerekmektedir.

Bölüm7

Bölüm7

E-ticaret sitenizde SSL sertifikasının olmasının önemi nedir?

e-ticaret güvenliği

Adres çubuğuna HTTPS ile açılan ve güvenli kilitlenen web siteleri gördünüz, ancak bu ne anlama geliyor? Web siteniz için SSL sertifikası olması neden önemlidir ? SSL sertifikası Google'ın daha iyi arama motoru sıralamalarını için SSL sertifikaları ile web sitelerini öncelikli olarak önemlidir.

SSL, kullanıcının web tarayıcısı arasında web sunucusu arasında güvenli bir bağlantı oluşturmak için kullanılan bir şifreleme teknolojisi olan SSL (Secure Socket Layer) dir. SSL sertifikası eticaret sitenizde yüklü olduğu zaman küçük yeşil asma kilit simgesi bir web sitesinin sol tarafta görünür. Veri aktarımı, kredi kartı işlemleri, giriş bilgileri ve diğer kişisel bilgilerin güvenliğini sağlamak için SSL sertifikası kullanılmaktadır. SSL sertifikası ayrıca müşterilere güvenlik sağlar, ziyaretçilerin bir web sitesinde daha uzun süre kalmasını sağlar.

Günümüzün dijital çağında, web sitenizin başarısı için çok önemlidir. Web sitenizi korumanın yaygın yollarından biri SSL Sertifikasıdır. Bu yüzden web'i daha güvenli bir yer haline getirmek için gelecekteki tüm web siteleri için SSL sertifikası önemlidir.

Web sitemin güvenli olup olmadığını nasıl bilebilirim?

Web sitenizin URL'sinde yeşil alanların https olması önemlidir. Adres çubuğundaki URL’nin başlangıcında yeşil bir kilit göreceksiniz. Eğer yoksa, web yazılımcınızla iletişime geçin.

SSL sertifikasyonunun web siteniz için neden bu kadar önemli olduğunun nedenleri vardır. Web siteniz için SSL sertifikası hakkında düşünürken bu nedenler göz önünde bulundurulmalıdır .

Güven ve Güvenilirlik

  • SSL sertifikası
    Kullanıcılar tarafından erişilen etki alanı adının doğru sunucu tarafından barındırıldığını doğrular. Etki Alanı Doğrulandı sertifikası ve en temel SSL sertifikası türü olarak bilinir. Bir çevrimiçi mağaza veya web servisi kullanıyorsanız, Kuruluş Tarafından Doğrulanmış bir sertifika alınmalıdır.
  • SEO katkısı
    Arama sonuçlarını görüntülerken güvenli içeriğe öncelik vermek, web sitelerini arama sonuçları için sıralamaya yardımcı olur. Sitenize geçerli bir SSL sertifikası, SEO performansını artırmaya yardımcı olur.
  • Güvenli Veri İletimi
    SSL sertifikası kullanmanın diğer bir yararı şifrelemedir. Sunucuya gönderilen ve sunucudan gönderilen bilgiler hırsızlığa açık olmayacaktır. İletilen verilerin yalnızca doğru şifreleme anahtarına sahip uç noktaları kodunu çözebilir. Bir e-ticaret siteniz varsa, iyi bir SSL güvenlik uygulaması önemlidir.
  • Şifreli Veri
    Web sitenize girilen her bilgi şifrelenir, böylece yalnızca siz ve müşteri okuyabilir. Hiçbir üçüncü taraf sitesi bu bilgilerin şifresini çözemez. Her SSL şifreleme anahtarı tamamen benzersiz olduğundan, tam bir güvenlik söz konusudur.
  • Sunucu Kimlik Doğrulaması
    Ekstra bir sunucu sertifikası da verilir. Tarayıcınıza, sahip olduğunuz SSL sertifikasının güvenilir bir sağlayıcı olduğunu söyler.
  • Kredi kartı ödemelerinde ssl zorunluluğu
    Ödeme alan online mağazanız varsa, SSL’ye ihtiyacınız vardır. Sanal pos aracılık firmaları e-ticaret sitenizde SSL olmasını zorunlu hale getirmiştir.
Bölüm8

Bölüm8

ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?

İnternetten alışverişlerde tüketiciyi korumak ve e-ticaret işlemlerini kayıt altına almak amacıyla oluşturulan ETBİS, 1 Aralık 2017'den itibaren uygulanmaya başladı. ETBİS ile ilgili bilmeniz gereken temel konuları ve ETBİS platformuna kayıt işlemlerinizi nasıl yapabileceğiniz adım adım detaylı bir şekilde Etbise Nasıl Kayıt Olunur yazımızda anlatıyor olacağız.

İnternetten alışveriş yapan tüketicileri korumak ve elektronik ortamda satış yapan kurumları kayıt altına almak amacıyla 11 Ağustos 2017 tarihinde resmi gazetede yayınlandıktan sonra yürülüğe giren “Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi ve Bildirim Yükümlülükleri Hakkında Tebliğ” 1 Aralık 2017 tarihinden itibaren uygulanmaya başladı. Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) olarak adlandırılan bu platform üzerine, tüm e-ticaret firmalarının kayıt yaptırması bu tebliğ ile zorunlu hale gelmiştir.

Ağ üzerinde mal veya hizmet satışına yönelik sözleşme yapılmasını veya sipariş verilmesini sağlayan e-ticaret firmalarının bu platforma kayıt yaptırarak, şirketlerini ETBİS platformunda göstermeleri gerekiyor.

E-ticaret hizmeti sunan firmalar 1 Aralık 2017 ile 31 Aralık 2017 tarihleri arasında ETBİS platformu üzerinde kayıt işlemlerini tamamlamakla yükümlüler. Bu kayıt işlemleri eticaret.gov.tr adresi üzerinde yapılabilmektedir.

Tebliğ gereğince firmaların bu platforma kayıt yaptırmaları zorunlu hale gelmiştir. Belirtilen süre içerisinde kayıtlarını yaptırmayan firmalar 5.000 TL’den 20.000 TL’ye kadar idari para cezasına çarptırılabilirler. ETBİS ile ilgili tebliğe ve kayıt esaslarıyla ilgili detaylı bilgilere bu sayfadan ulaşabilirsiniz.

Bölüm9

Bölüm9

Kaçınılması Gereken 7 E-Ticaret Hatası ve Bununla Başa Çıkmak

eticaret hataları

Hatalar insanı mükemmelleştirir ancak bu dijital çağda neyin ne olduğunu ve onlardan nasıl kaçınabileceğinizi bilirken neden aynı şeyi tekrarlayasınız?

Herhangi bir işte hatalar olur ve neyin nereye yanlış gidebileceği bilinmesine rağmen, hataya düşülebilir. Günümüzde internet sayesinde bu yaygın hataları bilmek ve farkına varıp düzeltmek kolaylaştı. Bu nedenle en yaygın yapılan 7 e-ticaret hatasını sizlerle paylaşıyoruz. İşte onlar;

  • Piyasa Araştırması Atlanması

    İnsanların online olarak mevcut olan herhangi bir şeyi satın aldıkları fikrine kapılmayın. Alıcılar akıllı ve siz olmasanız da seçeneklere sahipler. Bu nedenle, kafanızı pazar araştırmasına yormak e-ticaret işinizi kurmaya hazır olmadan önce yapmanız gereken ilk ve en önemli şeydir.
    Ne yapmalı: Pazar araştırması, satmaya hazırladığınız şeyin pazarda talep edilip edilmediğini anlamanıza yardımcı olacaktır. Paraşütle atlamak yerine, rakiplerinize göz atmak iyi bir fikirdir. E-ticaret işinizin uzun yıllar boyunca sürmesini istiyorsanız, uzmanlarla konuşun, bazı geçmişleri ve analizleri inceleyin ve yol planınızı çizin.

  • E-Ticaret Sitesi Kötü Navigasyon ve Yavaş Yükleme Süresi

    Bir müşteri bugün her şeyi hızlı ve kolay bir şekilde istiyor eğer web siteniz bunu başaramazsa hemen çıkıyor. Aradan geçen bir saniye içinde, aradıklarını kolayca bulunamazlarsa veya yüklenmesi çok uzun sürerse müşteriniz rakiplerinize kaçabilir.
    Ne yapmalı: Online mağazanızın navigasyonunu basit ve kolay hale getirin. Web sitenizde istediklerini ne kadar çabuk bulurlarsa satın alma olasılıkları o kadar daha fazladır. Bunun için ürünlerinizin kategorilendirmesini sade ve anlaşılır şekilde yapılandırın. Sitenizde çok fazla grafik veya animasyondan kaçının, gereksiz grafikler ve animasyonlar sitenizin yavaş açılmasına sebep olacaktır.Ayrıca, e-ticaret sitenizi optimize edilmiş yüksek performanslı sunucular kullanan güvenilir bir servis sağlayıcı ile barındırın.

  • Yetersiz Ürün Açıklaması

    Müşteriler sadece yüksek kaliteli ürün resimlerine bakarak ürün satın almaya geçmezler aynı zamanda ürünün açıklamasını okurlar. Ürününüzü müşterinin anlayabileceği şekilde açıklamazsanız dönüşüm oranlarını unutun. Açıklamayı detaylandırın ama onu öven bir makale yazmayın.
    Ne yapmalı : Birkaç net ve bilgilendirici bilgi ile boyut, renk, ağırlık, vs. gibi doğru ayrıntılarla kısa dilde özellik ve avantajlardan bahsedin.

  • E-Ticaret Sitesine Kayıt olmaya zorlama

    Bir müşteriyi kayıt yaptırmaya veya uzun bir ayrıntı listesini doldurmaya zorlamak yalnızca e-ticaret sitesini terk etmeye sebep olur.
    Ne yapmalı: Bir müşteriyi asla kaydolmaya zorlamayın, bunun yerine misafir alışverişi yapabilecekleri sistemler tercih etmelisiniz. Bu şekilde satış yöntemi onların ödeme işlemlerini engellemeyecektir. Ayrıca, ödeme sayfasında gereksiz ürünleri ve teklifleri göstermekten kaçının, çünkü dikkatleri dağılarak ödeme sayfasından çıkmalarına neden olur ve satın alma işlemini erteler veya unuturlar.

  • Gizli Nakliye Maliyetleri ve Katı İade Şartları

    Eminiz başınıza gelmiştir, bir ürün satın almaya bir tık uzaktayken ilave bir nakliye ücreti fark edersiniz. Sipariş miktarınız, ücretsiz gönderim için yüksek olmadığında, bu tüm e-ticaret sitelerinde olağan bir durumdur. Çoğu site, bir ürün için iade şartlarının ne olduğunu açıkça belirtmediğinden; hasar görmüş bir ürün ya da düşük kaliteli ürün teslim alırsanız ne olacağı belirsizdir.
    Ne yapmalı : Ne kadar kargo ücreti alırsanız alın bunu açıkca sitenizde belirtin, böylece müşteri buna göre alışveriş yapabilir. Ücretsiz gönderim yapmak gerekli değildir ancak asgari ödeme miktarını bilmelerini sağlayın. İade politikalarını ele alarak, ne zaman, nerede ve ne zaman iade almaya uygun olduklarını açıkça belirtin.

  • Satış Sonrası Müşterileri Yoksaymak

    Sadece ürünü satmak için müşterileri şımartmak iyi bir strateji değildir. İşletmelerin birçoğu, satış sağlandıktan sonra müşterilerle etkileşime girme konusunda sınıfta kalmaktadır.
    Ne yapmalı: Müşterilere ürün satışından önce olduğu gibi sonrasında da değer verilmelidir. Geri bildirimleri alın. Bir inceleme yazmalarını veya öneri ve deneyimlerini paylaşmalarını isteyin; bu, müşterilerinizle aranızda iyi bir güven faktörü ve bağ oluşturacaktır.

  • Mobil Uygulamayı Gereksiz Masraf Görmek

    Bir mobil uygulama genellikle fazladan ve gereksiz bir maliyet olarak kabul edilir. Bir e-ticaret paket sağlayıcı firmadan fiyat konusunda destek alınırken maliyetten korkulduğu için genellikle göz ardı edilir. Bugün mobil alışveriş masaüstü bilgisayarlardan daha çok tercih edildiğinden, bu büyük bir hata olabilir.
    Ne yapmalı: E-Ticaret işiniz web’de iyi gidiyor olabilir ancak bunun bir uygulamasıyla daha iyisini yapabilir. Mobil cihazlarını, telefonlarını ve tabletlerini kullanarak mal ve hizmet almak için kullanan tüketiciler 1.4 trilyon dolara ulaşmış ve 2021 yılına kadar 3.5 trilyon dolara ulaşması beklenmektedir. Bir uygulama yatırımı yalnızca satış, gelir ve ticari büyüme akışını getirecek ve kısa sürede geri dönüşünüzü iki katına çıkaracaktır.

Umarız aklınızdaki sorulara cevap verebilmişizdir.

Bilgi paylaştıkça çoğalır, size yardımcı olabildiği gibi tanıdıklarınıza da yardımcı olabileceğini düşünüyorsanız sosyal medya ikonlarına tıklayarak paylaşabilirsiniz.

Her türlü öneri,görüş için aşağıdaki form vasıtası ile yorum yazabilirsiniz.

Sağlıcakla kalın, netle kalın

Oy vermek için yıldızlara tıklayın!

Ortalama Puan 4.8 / 5. Oy sayısı: 135

Şu ana kadar oy yok! Bu yazıyı ilk değerlendiren siz olun.

12 Yorum
  1. E ticaret nasıl yapılır araştırırken yazınıza rastladım. Bayağı faydalı oldu. Bu tarz temiz ve anlaşılır aydınlatıcı bilgileri paylaştığınız için ayrıca teşekkür ederim.
  2. alışveriş sitesi kurmak için ne kadar sermaye gerekir , xml ile ürün eklesem başarılı olurmuyum
    1. Emre bey merhabalar,
      eticaret sitesi kurmanın maliyeti paket tercihlerinize göre değişmektedir. Bizi tercih ettiğiniz taktirde eticaret paket fiyatları sayfamızdan paketlerimizi inceleyebilir ve özelliklerini karşılaştırabilirsiniz. XML ile ürün alabileceğinizi yazmışsınız, bu yolla başarılı olmak elbette mümkün. Xml veren tedarikçi firmalar yıllık olarak sizden hizmet bedeli ya da peşin ödeme alıp carinize ekleme yapabilirler. Sizin ve sizden sipariş verecek olan müşterilerinizin mağdur olmaması amacıyla tedarikçi firmanızı seçerken dikkatli olmanızı tavsiye ederiz. Mail adresinize detaylı olarak bilgilerndirme sağlanmıştır.
      Netli günler dileriz
  3. internetten satış yapmak için geçen sene 4.500tl verip yaptırdığımız bir e-ticaret yazılımı var. yaptırdığımız kişiye ulaşamıyoruz. sitemiz çok yavaş. bu konuda desteğiniz varmı?
    1. Yücel bey merhabalar,
      Öncelikle geçmiş olsun, bu konuda mağdur olan ne ilk kişisiniz ne de son olacaksınız. Kurumsal firmalarla çalışmanın en büyük avantajı personelin geçici olması ama firmanın kalıcılığıdır. Yavaşlık sorununa gelirsek, bunun çeşitli sebepleri olabilir( kodlama kirliliği, veritabanı yapısı, sunucu sorunları vs.). Bizleri 0850 333 0 241 numaralı hattan bize ulaşıp detay verebilirseniz teknik departmanımız size yardımcı olmaya çalışacaktır.
      Netli günler dileriz
  4. internetten satış yapmak için site kurmak istiyorum ama satacağım malları başka firmadan alıcam.siz bu konuda yardımcı oluyormusunuz_?
    1. Ece hanım merhabalar,
      stoksuz satış yapmak amacıyla site istiyorsunuz sanırım. Size bu konuda e-mail ile bilgi aktarımı sağlanmıştır.
      Netli günler dileriz
  5. İnternetten satış yapmak istiyorum.organik ürünler satıcam.havale ile satsam yinede fatura kesmem gerekirmi?
    1. Sergen bey merhabalar,
      İlgili mevcuza gereği banka havalesi de satış yapsanız fatura kesebiliyor ve ETBİS'e kayıtlı olmanız gerekmektedir.
  6. Sade ve kolay anlaşılır biçimde yazmışsınız. Klavyenize sağlık :)

Yorum bırakın

Mail adresiniz yayınlanmayacaktır.